3. maj 2024

Trafik: Mens DSBs kunder generelt er blevet markant gladere for at tage toget, så er det gået tilbage for S-toget.

En ny kundeundersøgelse fra DSB viser, at kunderne er blevet markant gladere for at tage toget.

Kunderne har en god fornemmelse i maven, når de har taget en tur med toget. Tilfredsheden med DSB er den højeste nogensinde og lander på 7,71 på en skala fra 0 til 10. I september sidste år lå den på 7,25. Det viser det nye KundeKompas, der målte stemningen blandt kunderne i tre uger i marts i år.

– Jeg er fantastisk stolt af resultatet. Det er kanonflot, og der er grund til al mulig ros, ikke mindst efter den ekstremt hårde vinter, hvor vi virkelig kæmpede og gjorde det godt, mens andre europæiske togselskaber havde store problemer. Togenes præcision stiger, kunderne er glade for den nye køreplan, og med de blå vogne på pension og flere IC4 tog i den normale drift har vi et rigtig godt produkt at tilbyde vores kunder, siger DSB’s administrerende direktør Søren Eriksen.

En smule tilbage for S-tog
Men hos S-tog kan man efter flere års fremgang måle et tilbageskridt på kundernes tilfredshed med den aktuelle rejse. S-tog scorer 7,69 mod 7,82 i september 2009.

Administrerende direktør i S-tog Gert Frost mener at det er den hårde vinter, som er skyld i den mindre tilfredshed hos kunderne:

– Vi havde bestemt nogle udfordringer med sne og kulde, og det trak ned i den måde S-togs kunder vurderede os på. Men medarbejderne gjorde en stor indsats for at få togene til at køre stabilt, på et tidspunkt hvor alle andre transportformer mildt sagt havde vanskelige vilkår. Præcisionen er oppe på et flot niveau igen, og jeg er ikke i tvivl om, at det allerede har givet større tilfredshed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.