To kvinder varetægtsfængslet efter sprængning på Amager

To kvinder på 26 og 22 år er blevet varetægtsfængslet i forbindelse med efterforskningen af den sprængning, der fandt sted mandag på Amager.

Københavns Politi oplyste tirsdag, at efterforskningen førte til anholdelser af de to danske statsborgere mandag aften. Kvinderne blev onsdag fremstillet i grundlovsforhør sigtet for medvirken til drabsforsøg samt for besiddelse og overdragelse af en håndgranat.

Anklagemyndigheden begærede lukkede døre under grundlovsforhøret.

Efter retsmødet oplyste anklagemyndigheden, at begge kvinder er blevet varetægtsfængslet. Den 26-årige blev fængslet i fire uger, mens den 22-årige blev fængslet i to uger.

De er begge sigtet for besiddelse og overdragelse af en håndgranat.

:NB:

Læs også: To mænd anholdt efter eksplosion på Amager

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.