To kvinder på 26 og 22 år er blevet varetægtsfængslet i forbindelse med efterforskningen af den sprængning, der fandt sted mandag på Amager.
Københavns Politi oplyste tirsdag, at efterforskningen førte til anholdelser af de to danske statsborgere mandag aften. Kvinderne blev onsdag fremstillet i grundlovsforhør sigtet for medvirken til drabsforsøg samt for besiddelse og overdragelse af en håndgranat.
Anklagemyndigheden begærede lukkede døre under grundlovsforhøret.
Efter retsmødet oplyste anklagemyndigheden, at begge kvinder er blevet varetægtsfængslet. Den 26-årige blev fængslet i fire uger, mens den 22-årige blev fængslet i to uger.
De er begge sigtet for besiddelse og overdragelse af en håndgranat.
:NB:




