Byrådet i Egedal Kommune har ansat Søren Trier Høisgaard som ny kommunaldirektør. Han har været konstitueret i stillingen siden januar.
Søren Trier Høisgaard har været velfærdsdirektør i Egedal Kommune siden 2020 og har tidligere været konstitueret kommunaldirektør fra maj til november 2023.
Borgmester Birgitte Neergaard-Kofod (C) fremhæver blandt andet hans kendskab til kommunen.
-”Søren Trier Høisgaard har et indgående kendskab til Egedal Kommune og er vellidt af både medarbejdere, ledere og politikere. Vi har valgt Søren i et stærkt ansøgerfelt, og jeg er ikke i tvivl om, at han fortsat vil bidrage positivt til udvikling og drift af Egedal Kommune. Jeg ser meget frem til vores fortsatte samarbejde,” udtaler borgmesteren.
Søren Trier Høisgaard tiltræder officielt som kommunaldirektør den 1. juni.
-”Jeg er glad for den tillid som ansættelsesudvalget har vist ved at pege på mig som kommunaldirektør. Jeg ser frem til, i fællesskab med byrådet, de 3.800 dygtige medarbejdere og civilsamfundet, at skabe gode rammer for borgere, familier og erhvervslivet i Egedal,” siger Søren Trier Høisgaard.
Han har været ansat i Egedal Kommune siden 2017. Først som chef for Skole- og Dagtilbudsområdet og siden som velfærdsdirektør.
Tidligere har han været chef i både Københavns Kommune og Hvidovre Kommune.
Søren Trier Høisgaard er uddannet lærer og har desuden en diplomuddannelse i ledelse samt en Master of Public Governance fra CBS.




