Lørdag aften blev to bilister målt til ekstremt voldsom overskridelse af hastighedsgrænsen på Fjordlandsvej i Frederikssund.
Det oplyser Nordsjællands Politi.
Klokken 19.20 blev den første bil registreret med en hastighed på 188 km/t på en strækning, hvor den tilladte hastighed er 90 km/t. Omkring to timer senere blev endnu en bil målt – denne gang med en hastighed på hele 258 km/t.
Begge biler blev beslaglagt med henblik på konfiskation.
Ifølge færdselsloven defineres vanvidskørsel blandt andet som kørsel med mere end 200 km/t eller ved at overskride hastighedsgrænsen med over 100 procent, hvis grænsen er mindst 100 km/t.
:NB:




