To biler beslaglagt efter vanvidskørsel – den ene kørte med 258 km/t forbi politiet

Lørdag aften blev to bilister målt til ekstremt voldsom overskridelse af hastighedsgrænsen på Fjordlandsvej i Frederikssund.

Det oplyser Nordsjællands Politi.

Klokken 19.20 blev den første bil registreret med en hastighed på 188 km/t på en strækning, hvor den tilladte hastighed er 90 km/t. Omkring to timer senere blev endnu en bil målt – denne gang med en hastighed på hele 258 km/t.

Begge biler blev beslaglagt med henblik på konfiskation.

Ifølge færdselsloven defineres vanvidskørsel blandt andet som kørsel med mere end 200 km/t eller ved at overskride hastighedsgrænsen med over 100 procent, hvis grænsen er mindst 100 km/t.

:NB:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.