En 28-årig mand fra Rumænien blev tirsdag formiddag anholdt efter en farlig kørsel på Køge Bugt Motorvejen i nordgående retning ved Solrød og Greve.
Klokken 11.29 modtog politiet en anmeldelse om, at bilisten havde ramt flere andre køretøjer uden at standse og kørte hasarderet. En fartmåling viste, at bilen havde været oppe på omkring 170 km/t.
Flere patruljer blev sendt ud for at standse den sølvgrå Citroën C4, som blev standset ved Greve. Her kunne betjentene konstatere omfattende skader på bilens kofanger, der bekræftede mistanken om påkørsler.
Føreren fremstod tydeligt påvirket af både alkohol og stoffer og havde desuden ikke gyldigt kørekort. Under anholdelsen var manden aggressiv og råbte skældsord mod politiet. Det krævede flere betjente at få ham ud af bilen og anholdt.
Den 28-årige blev sigtet for i alt seks forhold: hastighedsovertrædelse, manglende agtpågivenhed, kørsel uden førerret, fornærmelig tiltale mod politiet samt spiritus- og narkokørsel.
Midt- og Vestsjællands Politi opfordrer vidner eller bilister, der har set eller er blevet ramt af den sølvgrå Citroën C4 tirsdag mellem klokken 11.00 og 11.30, til at kontakte politiet på telefon 114.




