En 39-årig mand fra Fensmark blev torsdag formiddag anholdt efter en kort politijagt, hvor han forsøgte at undslippe en rutinekontrol.
Politiet forsøgte at standse motorcyklisten ved Køgevej og Kalbyrisvej, men han valgte i stedet at fortsætte kørslen. På Østre Ringvej mistede patruljen dog kontakten, men den 39-årige blev senere fundet i Herlufmagle.
Manden var frakendt kørekortet, og en narkometertest viste positivt for amfetamin. Han blev anholdt kl. 11.58 og sigtet for narkokørsel og for kørsel i frakendelsestiden. Ved visitation fandt politiet 9,9 gram hash, som blev beslaglagt, og han blev også sigtet for overtrædelse af lov om euforiserende stoffer.
Da han tidligere er blevet sigtet flere gange for kørsel i frakendelsestiden, blev motorcyklen beslaglagt på stedet.




