Mette Frederiksen skal til kongen – Løkke peger på Troels Lund Poulsen

Fredag eftermiddag har Moderaternes formand, Lars Løkke Rasmussen, kastet en bombe midt i forhandlingerne om en ny regering. Han vil nemlig nu have en ny kongerunde og han vil have Venstres formand Troels Lund Poulsen som ny kongelig undersøger.

Socialdemokratiets formand, fungerende statsminister, Mette Frederiksen, har siden valget den 24. marts været såkaldt kongelig undersøger og forhandlet om en ny regering.

Hun har især forhandlet med Moderaterne, De Radikale, SF og Enhedslisten.

Kongehuset meddeler fredag eftermiddag, at Mette Frederiksen modtages af Kongen kl. 17.30.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.