Trafik: Administrerende direktør for Cimber Sterling, erkender nu at medarbejdere i firmaet har værret på massiv opkøb af billig-billetter hos konkurrenten Norwegian.
Norwegian beskyldte forleden Cimber Sterling for at have opkøbt 1 krones billetter i stor stil. Billetterne var en del af en kampagne som skulle markere åbningen af en ny rute mellem Karup og København.
I løbet af få timer blev der solgt 750 billetter.
Men da flyene skulle afgå, dukkede mange af køberne slet ikke op til afgangene. En nærmere undersøgelse viste, at der der var brugt falske navne ved bestillingerne – blandt andet var Anders And blandt “kunderne”.
Cimber Sterling afviste med det samme beskyldningerne fra Norwegian, men nu indrømmer Jacob Krogsgaard, at medarbejdere i firmaet har opkøbt et stort antal af de billige kampagne-billetter.
– Jeg har ringet til Bjørn Kjos (direktør for Norwegian) og givet ham en uforbeholden undskyldning for, hvad der er foregået.
Jacob Krogsgaard mener, at opkøbet er noget medarbejderne har foretaget privat – og at der er tale om misforstået loyalitet overfor Cimber Sterling.
– Derfor har jeg iværksat en intern undersøgelse af, hvorvidt der er brugt Cimber Sterling-computere eller -kreditkort. Baseret på undersøgelsen vil jeg og bestyrelsen vurdere eventuelle yderligere skridt, slutter Jacob Krogsgaard.