Politiets udlændingekontrolafdeling kontrollerede torsdag eftermiddag trafikken ved færgeankomsten i Rødbyhavn, hvor en varebil viste sig at have et kraftigt overlæs.
Kontrollen fandt sted klokken 15.00, da de rejsende fra færgen blev tjekket.
En dansk varebil virkede ifølge politiet meget tungt læsset, og en kontrolvejning viste, at bilen vejede 3.820 kilo. Det svarer til et overlæs på 25 procent.
Føreren, en 55-årig mand fra Vanløse, blev sigtet for overlæs.
Politiet instruerede ham i at læsse varer af, så bilen kunne fortsætte lovligt. Han står nu til en bøde på 2.000 kroner.
Det fremgår ikke af politiets døgnrapport, hvad varebilen var lastet med.




