To mænd på 30 år blev søndag eftermiddag sigtet for butikstyveri efter tyveriet af 70 rammer sodavand fra en dagligvarebutik i Sorø.
Politiet modtog anmeldelsen klokken 16.10, efter to mænd havde læsset store mængder sodavand fra butikkens udstilling ved indgangspartiet ind i en bil og kørt fra stedet uden at betale.
Klokken 16.41 blev bilen standset på Grønningen i Slagelse, hvor politiet fortsat fandt bilen fyldt med sodavand.
Ifølge politiet var der i alt 70 rammer sodavand i bilen til en samlet værdi af knap 8.000 kroner.
Føreren var en 30-årig mand uden fast bopæl. En narkometertest viste tegn på både THC og kokain, og han blev derfor anholdt klokken 16.42.
Han blev sigtet for narkokørsel, kørsel uden førerret samt butikstyveri.
I bilen befandt sig også en 30-årig mand fra Korsør, som ligeledes blev sigtet for butikstyveri.
Bilens ejer, en 37-årig mand fra Slagelse, blev desuden sigtet for at have overladt bilen til en person uden kørekort.
De stjålne sodavand blev efterfølgende leveret tilbage til supermarkedet.




