Skibsfører fik bøde efter grundstødning

Et udenlandsk skib stødte torsdag morgen på grund i Grønsund ud for Stubbekøbing.

Politiet modtog anmeldelsen fra Forsvaret klokken 04.40. Ifølge sagen havde skibsføreren ikke underrettet de danske myndigheder rettidigt om grundstødningen, som ellers er påkrævet efter indberetningspligten i havmiljøloven.

Skibsføreren, en 54-årig russisk mand, blev derfor sigtet og tildelt en bøde på 10.000 kroner, som blev betalt på stedet.

Der skete ikke skade på fartøjet ved grundstødningen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.