Vejdirektoratet går mandag den 8. juni i gang med at lægge ny asfalt på en cirka to kilometer lang strækning af Slagelsevej ved Næstved. Arbejdet forventes at vare omkring tre uger.
Asfaltarbejdet omfatter strækningen fra rundkørslen ved Vestre Ringvej til Vallensved og udføres i aften- og nattetimerne på hverdage mellem klokken 20.00 og 05.00.
Mens arbejdet står på, vil strækningen være spærret for gennemkørende trafik i arbejdstiden. Trafikanter bliver ledt ad en skiltet omkørsel via Skelbyvej, rute 239.
Ifølge Vejdirektoratet bliver den eksisterende asfalt først fræset af, hvorefter den underliggende belægning repareres. Herefter udlægges ny asfalt, og der etableres nye vejstriber.
Når arbejdet er afsluttet, vil strækningen få en mere jævn kørebane.
I dagtimerne vil Slagelsevej være åben for trafik, men med nedsat hastighed. I perioder, hvor trafikken ledes over den affræsede vejoverflade, og inden de nye vejstriber er etableret, vil hastighedsgrænsen være sat ned til 70 km/t.
Vejdirektoratet oplyser, at bilister må forvente en mindre forlængelse af rejsetiden som følge af omkørsler og hastighedsnedsættelser.
Beboere og hjemmeplejen vil fortsat kunne køre til og fra ejendomme langs strækningen efter aftale og anvisning fra entreprenøren.
Cyklister og fodgængere kan fortsat benytte cykel- og fællesstierne langs Slagelsevej, men opfordres til at være ekstra opmærksomme, da arbejdet foregår tæt på stierne.
Vejdirektoratet beklager de gener, som arbejdet kan medføre for trafikanterne.




