Transport: Passagererne på linje 5A er glade for deres chauffører. Det viser resultaterne af den SMS-kampagne, der har kørt i busserne de sidste tre uger i hele Storkøbenhavn. 5A scorer nemlig suverænt flest SMS’er med ros og gode oplevelser med chaufførerne.
Send en SMS og ros din chauffør. – Sådan har opfordringen lydt til buspassagererne de sidste tre uger. Og den opfordring har mere end 1000 passagerer taget op. SMS’erne er samlet på www.buschauffor.dk, hvor alle kan gå ind og læse de mange beskeder.
– Det er dejligt at vide, at passagererne værdsætter, når vi yder en god service. Så det takker vi rigtig meget for. For os chauffører er det utrolig vigtigt, at passagererne er med os og mener, at vi gør det godt. Det løfter stemningen i hele bussen og gør turen bedre for både os og passagererne, siger Lars Lylloff, der er en af de mange chauffører, der kører 5A.
Han har også fået ros fra passagererne.
– Vi chauffører holder jo selv øje med SMS’erne på hjemmesiden og diskuterer lidt for sjov hvem rosen er til. Jeg har nogle stykker, som jeg mener må være til mig. Og det giver mig da lidt ekstra mentalt brændstof at køre videre på, når kunderne giver tilbage på et smil, siger Lars Lylloff, der dog også mener, at 5As passagerer har en særlig ære i linjens førsteplads blandt passagerernes SMS’er.
– Linje 5A er en helt specielbuslinje med nogle virkelig rare kunder. Her er en masse forskellige mennesker samlet i bussen. Og selvom der somme tider er virkelig trangt i bussen, så bevarer de fleste humøret, og det smitter af på mig. Så det overrasker mig egentlig ikke, at de har været de mest flittige med mobiltelefonen, siger Lars Lylloff.
Kampagnen med SMS-ros til chaufførerne er en del af projektet ”Chauffører med karaktér”, der har som formål at styrke jobbet som buschauffør – både blandt chaufførerne og kunderne. Bag projektet står fagforeningerne, de syv busselskaber i København og Movia.