Et jordskælv ramt onsdag eftermiddag med et epicenter i Køge Bugt ud for Køge.
Det bekræfter GEUS.
Jordskælvet blev mål til 3,9 og er, ifølge GEUS blandt de kraftigste målt i Danmark.
-“Det overrasker os ikke, at der er sket et jordskælv i Danmark. Det er helt forventet, at det kan forekomme. Det usædvanlige ved dette jordskælv er, at det er større end de jordskælv vi oftest ser, og at folk har kunnet mærke det,” fortæller Tine Larsen, seismolog ved GEUS.
Hun forklarer, at rystelserne fra jordskælvet formentligt har kunnet mærkes kraftigere, hvis man har befundet sig på en højere etage, end hvis man for eksempel er i stueetagen af en bygning.




