Frederikssund Kommune har ansat ny borgerrådgiver

Marianne Wiemann er tiltrådt som ny borgerrådgiver i Frederikssund Kommune.

Hun skal fremover hjælpe borgere, der har spørgsmål til eller oplever udfordringer i kontakten med kommunen.

Det oplyser Frederikssund Kommune.

Borgerrådgiveren fungerer som en uvildig instans, der blandt andet vejleder om kommunens sagsbehandling og bidrager til dialog mellem borgere og kommune. Funktionen arbejder også med at samle erfaringer op og pege på muligheder for læring og udvikling i organisationen.

Marianne Wiemann beskriver Frederikssund Kommune som en kommune med mange muligheder.

– Jeg ser Frederikssund Kommune som en spændende kommune med mange muligheder. Her er både nærhed, et aktivt erhvervsliv og en ambition om at skabe sammenhæng i en stor og sammensat organisation – det er noget, jeg gerne vil bidrage til, siger hun.

Hun fremhæver samtidig, at åbenhed og respekt er vigtigt i mødet mellem borgere og kommune.

– Som borgerrådgiver er det vigtigt for mig, at borgerne oplever en fair og tydelig proces, føler sig hørt – og at dialogen med kommunen er åben, respektfuld og konstruktiv. Mit fokus er ikke kun den enkelte sag, men også hvad vi kan lære af den, siger Marianne Wiemann.

Borgere kan kontakte borgerrådgiveren for vejledning og hjælp i forbindelse med deres kontakt med Frederikssund Kommune.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.