Færdselspolitiet gennemførte fra fredag klokken 23.30 og godt en time frem en færdselskontrol i Slagelse by, hvor flere trafikanter blev sigtet for overtrædelser af færdselsloven.
En bilist blev sigtet for at køre uden lys på bilen.
Derudover blev to trafikanter målt til at køre væsentligt for stærkt. Den ene står til et klip i kørekortet, mens den anden risikerer en betinget frakendelse efter at være blevet målt til 121 kilometer i timen på en strækning, hvor hastighedsgrænsen er 80 kilometer i timen.
Politiet sigtede også en motorcyklist for at køre på baghjul. Det medfører ifølge politiet både en bøde og en betinget frakendelse af kørekortet.




