23. november 2024

Arkivfoto: Rolf Larsen.

En fejl på noget udstyr gør, at kunder kan opleve, at prisen er forkert når de benytter Rejsekortet. Foto: Rolf Larsen.
En fejl på noget udstyr gør, at kunder kan opleve, at prisen er forkert når de benytter Rejsekortet. Foto: Rolf Larsen.
Da stationer og busser i nat blev opdateret til rejsekortversion 5, blev det opdaget, at noget af rejsekortudstyret registrerede en forkert tid for rejsen på rejsekortet.

Det kan, ifølge DSB, betyde at nogle rejser fejlagtigt bliver prisfastsat ud fra en forkert tidstakst.

Rejsekort A/S vil efteranalysere alle rejser i perioden indtil fejlen er rettet og sikre at kunder, der er blevet opkrævet tidstakst, kompenseres, således at kunden alene betaler for rejsens længde.

Rejsekort A/S vil følge op på om kunderne har fået en rigtig pris – og hvis der er opkrævet en for høj pris – vil der ske tilbagebetaling til kundernes NEM konto. Kunder med Rejsekort anonym som oplever fejlen, skal henvende sig til Rejsekort kundecenter.

Kunderne kan fortsat rejse på deres rejsekort.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.