Køge: Den 16. januar har virksomheder en unik mulighed for at finde inspiration til et godt salgsår i 2014. Professor i afsætning Thomas Ritter fra CBS giver nemlig sjællandske virksomheder inspiration til at få kunderne til at stå i kø. Og det bliver ikke en kedelig professorforelæsning.
Vejen til en salgssucces går gennem produkter og ydelser, der passer til kunderne.
– Vi har inviteret Thomas Ritter, fordi han er en enormt inspirerende oplægsholder, som ved hvad han snakker om. Der bliver masser af god viden og inspiration at hente på en eftermiddag i Køge, fortæller projektleder Christian Woergaard.
Arrangementet er arrangeret af projektet Vækst via Innovation, som er en del af Væksthus Sjælland. Fokus for projektet er at få virksomhederne til at være innovative omkring deres produkter og salg.
– Når man som virksomhed udvikler eller tilretter sine produkter er det vigtigt at holde kunderne i fokus. Det er noget man som virksomhed hele tiden skal arbejde med, og selvom mange virksomheder er dygtige til det, så er det altså noget , man hele tiden skal øve sig i, fortæller Christian Woergaard.
Udover arrangementet giver Vækst via Innovation 15 virksomheder i Region Sjælland mulighed for at få et forløb, hvor de får sparring og viden om, hvordan man skaber produkter, der sælger.
– Virksomhedsforløbet fokuserer egentlig på det samme som arrangementet. Nemlig, hvordan man får solgt sine produkter. Her går vi i dybden med, hvordan man tænker strategisk og bliver god til at tjene penge på sine ydelser. Så den 16. januar er en god appetitvækker, og der er helt sikkert noget at hente for alle virksomheder, fortæller Christian Woergaard.
Det er gratis at deltage og dagen starter med en lækker frokost på Theilgaards. Derefter går Thomas Ritter på med masser af konkret inspiration til virksomhedernes salgsindsats. Dagen slutter med tre workshops, hvor der er fokus på prototypeudvikling, salgsudvikling og kundebehov.
– vi har forsøgt at skrue et program sammen, så virksomhederne får maksimalt ud af de 4 timer, vi tager af deres tid. Virksomhederne har heldigvis travlt, så den tid, de ikke bruger derhjemme, skal de have maksimal værdi ud af. Og det får de både på virksomhedsforløbet og til arrangementet den 16. januar, slutter Christian Woergaard.