Brøndby IF har uddelt en livstidskarantæne til en person efter en episode under torsdagens kamp mod F.C. København, hvor en kvinde i kørestol blev groft og hensynsløst forulempet.
Ifølge Brøndby IF manipulerede personen blandt andet med kvindens kørestol og hendes hjælpemidler.
Klubben har politianmeldt sagen og overleveret bevismateriale til politiet. For de øvrige personer, der var impliceret i episoden, afventer klubben politiets efterforskning.
– Det er en dybt chokerende og uværdig sag, som er komplet uforenelig med alle normer og regler, hvad enten det er på et stadion eller i samfundet generelt. Efter en grundig gennemgang af sagen, er det derfor meget simpelt. En så afstumpet og hensynsløs adfærd medfører en karantæne for livet fra Brøndby Stadion, siger kommunikationsdirektør Søren Hanghøj til klubbens hjemmeside.




