Brøndby IF har valgt at stoppe samarbejdet med cheftræner Steve Cooper dagen efter sæsonens sidste kamp. Samtidig tiltræder Julius Ohnesorge som ny fodbolddirektør i klubben.
Det skriver klubben på sin hjemmeside.
Steve Cooper forlader klubben med øjeblikkelig virkning, og det samme gør assistenttræner Alan Tate. Cooper blev ansat som cheftræner i september sidste år.
Ifølge Brøndbys næstformand Scott McLachlan er beslutningen truffet efter en periode med svingende resultater og præstationer.
– Med ansættelsen af Steve tog vi et valg, som vi både troede og håbede kunne løfte klubben til et nyt niveau. Det har det også gjort i flere aspekter, men hverken resultaterne eller præstationerne på banen er fulgt med. Derfor har vi i dag valgt at sige farvel til både Steve og Alan, siger Scott McLachlan.
Brøndby IF oplyser samtidig, at Julius Ohnesorge overtager rollen som fodbolddirektør med øjeblikkelig virkning. Han blev ansat som teknisk direktør i klubben i sommeren 2025 og afløser Benjamin Schmedes, der fortsætter som sportsdirektør i den tyske ligaorganisation DFL.
Julius Ohnesorge siger, at klubben nu skal tilbage til sine grundlæggende værdier og styrke sin identitet.
– Brøndby IF skal stå for noget klart. Et hold, en kultur og en retning, som enhver fan kan identificere sig med og være stolt af. Det har vi ikke været konsekvente nok til at demonstrere på det seneste, siger han.
Brøndby IF oplyser, at arbejdet med at finde en ny cheftræner nu går i gang.
365Sport.dk




