Politi og brandvæsen rykkede tirsdag morgen ud til en brand i Rungsted Skøjtehal.
Meldingen om brand indløb kl. 07.10.
Branden var opstået i forbindelse med, at en kommunal medarbejder havde brugt en ukrudtsbrænder ca. en halv meter fra skøjtehallens ydermur, da der pludselig kom røg ud af væggen. Kort efter bredte ilden sig til større dele af væggen og taget.
Brandvæsenet indsatte omfattende ressourcer for at få branden under kontrol.
En 57-årig kommunal medarbejder er efterfølgende blevet sigtet for overtrædelse af beredskabsloven.




