Politiet beslaglagde onsdag aften en bil efter en anmeldelse om usikker kørsel på Sydmotorvejen i sydgående retning.
En trafikant kontaktede politiet efter at have kørt bag en bil, som slingrede på vejen.
Politiet fik efterfølgende kontakt med bilisten ved Trafikcenter Rønnede. Føreren, en 47-årig mand fra Kastrup, virkede påvirket af alkohol, og en alkometertest viste en promille et stykke over to.
Dermed var der ifølge politiet tale om vanvidskørsel.
Den 47-årige blev anholdt klokken 19.12 og sigtet for spirituskørsel. Bilen blev beslaglagt på stedet.




