En 37-årig mand fra København fik lørdag aften beslaglagt sin bil efter et færdselsuheld på Kuditsevej ved Dannemare.
Uheldet skete klokken 19.39, da bilisten mistede herredømmet over bilen, som fortsatte ud på en mark og endte på siden.
Den 37-årige kom ikke til skade ved uheldet, men en alkometertest viste ifølge politiet en promille på den høje side af to.
Dermed var der tale om vanvidskørsel, og manden blev anholdt og sigtet for spirituskørsel. Politiet beslaglagde bilen på stedet.
Det viste sig desuden, at bilen var forsynet med prøveplader, og derfor blev den 37-årige også sigtet for overtrædelse af registreringsbekendtgørelsen.




