Ægtepar stoppede beruset bilist på rasteplads ved Karslunde

Mandag aften kl. 19.01 kontaktede et ægtepar politiet fra rastepladsen Karslunde Vest ved Køge Bugt Motorvejen.

Parret havde tilbageholdt en udenlandsk bilist, som de vurderede var for beruset til at fortsætte kørslen. De tog bilnøglerne fra manden og tilkaldte politiet.

En patrulje ankom til stedet og anholdt en 52-årig mand fra Ungarn. Politiet oplyser, at hans promille lå et godt stykke over 2,0.

Manden blev kørt til blodprøveudtagelse og derefter til politistationen, hvor han blev anbragt i detentionen.

Bilen tilhørte et dansk byggefirma. Politiet kontaktede virksomhedens direktør og orienterede om, at køretøjet blev beslaglagt i forbindelse med sagen.

Den 52-årige mand er fortsat i politiets varetægt, mens sagen behandles.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.