En 44-årig polsk mand blev søndag idømt fire måneders ubetinget fængsel og udvist af Danmark med et indrejseforbud i seks år.
Manden blev anholdt lørdag aften af politiets udlændingekontrolafdeling, da han ankom til Rødbyhavn med en fjernbus.
Ved indrejsekontrollen konstaterede politiet, at den 44-årige havde forbud mod at rejse ind i Danmark, og han blev derfor sigtet for overtrædelse af udlændingeloven.
Søndag blev han fremstillet i grundlovsforhør, hvor han blev dømt til fængsel og udvisning.
Ifølge politiet er den 44-årige fortsat fængslet, indtil afsoningen kan begynde.




