En 27-årig mand fra Lolland fik natten til fredag beslaglagt sin bil, da politiet standsede ham på Havløkkevej ved Stokkemarke.
Standsningen fandt sted klokken 00.15. Ifølge politiet oplyste manden straks, at han ikke havde kørekort, og han blev derfor sigtet for kørsel i frakendelsestiden.
Den 27-årige fortalte desuden, at han havde indtaget stoffer, og han blev derfor også sigtet for kørsel i påvirket tilstand.
Da manden flere gange tidligere er blevet sigtet for at køre uden kørekort, blev bilen beslaglagt på stedet.
Ved den videre kontrol viste det sig, at bilen var forsynet med nummerplader, der tilhørte et andet køretøj. Derfor blev den 27-årige også sigtet for overtrædelse af registreringsbekendtgørelsen.
Derudover blev han sigtet for at køre i en bil uden den lovpligtige ansvarsforsikring.




