20. april 2024

Slagelse: Der er plads til forbedringer, det er konklusionen i en rapport fra konsulentfirmaet MPloy, som har gennemgået klagerne fra 19 borgere, som har følt sig dårligt behandlet af Jobcenter Slagelse.

Rapporten kritiserer bl.a. behandlingen af de 19 klagesager for at være langsommelig og svær at forstå for borgerne.

Jobcenter Slagelse, bør ifølge rapporten, generelt sætte mere fokus på dialog, samarbejde og forventningsafstemning med borgerne. Desuden har Jobcentret vanskeligt ved at håndtere sager, hvor der er sundhedsfaglig uenighed eller usikkerhed om borgerens behandlingsmuligheder.

– Jobcentret har fået en klar tilkendegivelse af, at vi blandt andet har nogle udfordringer i forhold til vores dialog med borgerne og de faglige organisationer. Rapporten slår ned på nogle helt konkrete problemer, og kritikken er saglig og veldokumenteret. Derfor går vi med det samme i gang med at rette op, men det kommer til at tage et stykke tid, siger arbejdsmarkeds- og jobcenterchef Torben Bahn Petersen.

– Vi skal blive mere tydelige i vores kommunikation, og vi skal inddrage vores borgere mere. Det er to konkrete mål. Jeg ser også frem til, at vi får lavet nogle strategier for, hvordan vi samarbejder med blandt andet de faglige organisationer. Jeg har i dag orienteret medarbejderne om rapportens indhold, og der er stor vilje til at gøre noget ved problemerne, for som medarbejder er det jo heller ikke rart at blive kritiseret, siger Torben Bahn Petersen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.